آشنايي با پارچه لينن سوزن دوزي و دو پارچه تابستاني ديگر
نوشته شده توسط : afra

پارچه لينن

آشنايي با پارچه لينن سوزن دوزي و دو پارچه تابستاني ديگر

 بهترين پارچه هاي تابستاني بايد ويژگي هاي مشخصي داشته باشند تا بتوان از آنها در موقعيت هاي مختلف استفاده کرد. در حقيقت کاربردي بودن نيز به اندازه سبک و خنک بودن اين پارچه هاي اهميت دارد. در ادامه اين مطلب قصد داريم به معرفي 3 پارچه جذاب و فوق العاده براي روزهاي گرم بهار و تابستان بپردازيم.

لباس هاي سبک و رنگارنگ تابستان، يکي از جذابيت هاي اين فصل دوست داشتني هستند. با فرارسيدن روزهاي گرم افراد به دنبال پارچه هايي مي گردند که بتوانند تمام روز بپوشند و نگران تعريق زياد و گرما نباشند. از آنجايي که در روزهاي گرم تنها مي شود يک لايه لباس بر تن کرد، زيبايي آن نيز اهميت بسياري دارد.

بهترين پارچه هاي تابستاني بايد ويژگي هاي مشخصي داشته باشند تا بتوان از آنها در موقعيت هاي مختلف استفاده کرد. در حقيقت کاربردي بودن نيز به اندازه سبک و خنک بودن اين پارچه هاي اهميت دارد. در ادامه اين مطلب قصد داريم به معرفي 3 پارچه جذاب و فوق العاده براي روزهاي گرم بهار و تابستان بپردازيم. اگر مايليد با پارچه لينن سوزن دوزي، پارچه شانتون نخي و پارچه وال خامه دوزي بيشتر آشنا شويد، مطالعه ادامه اين مطلب براي شما سودمند خواهد بود.

پارچه لينن سوزن دوزي، جذاب ترين پارچه تابستان

پارچه لينن

پارچه لينن يکي از محبوب ترين پارچه هاي تابستان است. اين پارچه با تنوع فوق العاده اي که دارد، مي تواند توجه هر شخص با هر سليقه اي را به خود جلب کند. اگر طرفدار استايل مينيمال هستيد، انواع لينن ساده براي شما مناسب است. اما اگر مايليد با يک مانتو يا شوميز خاص تغييري در استايل ساده خود ايجاد کنيد، خريد پارچه لينن سوزن دوزي بهترين گزينه براي شما خواهد بود. اين پارچه نيز تنوع بسياري در طرح و رنگ دارد.

شما مي توانيد از مدل هاي سنتي آن که طرح هاي اسليمي و رنگارنگ دارد، در استايل روزمره و کژوال استفاده نماييد. مدل هايي که در طراحي آن از انواع الياف لمه و پولک و آينه استفاده شده است، براي محيط هاي رسمي کاملا مناسب هستند.

در حقيقت طرح هاي دوست داشتني پارچه لينن سوزن دوزي، به شما اين امکان را مي دهد که در هر فضايي از پوشيدن آن لذت ببريد. علاوه بر اين، براي دوخت لباس هاي مختلف نيز کاملا مناسب است.

بسته به جسارت و خلاقيتي که در پوشيدن لباس داريد، مي توانيد از اين پارچه براي دوخت انواع پيراهن، مانتو و شلوار استفاده کنيد. سارافون هاي مجلسي اورسايز و کفتان نيز جزو لباس هايي هستند که با پارچه لينن سوزن دوزي مي توانيد طراحي کنيد. به طور کلي اگر استايلي کژوال، ساده و راحت داريد، مدل هاي مختلف اين پارچه تمام نيازهاي شما را برطرف خواهد کرد.

ويژگي هاي پارچه لينن سوزن دوزي

اگر قصد خريد پارچه لينن سوزن دوزي را داريد، آشنايي با ويژگي هاي منحصر به فرد آن به شما کمک مي کند انتخاب بهتري داشته باشيد.

سبک با تنفس پذيري بالا

معمولا پارچه هاي سوزن دوزي وزن بالايي دارند. اما پارچه لينن بسيار سبک و خنک است. در واقع نوع بافت پارچه لينن به صورتي است که هوا به راحتي از ميان الياف آن عبور مي کند. اين دو ويژگي فوق العاده باعث شده است اين پارچه به عنوان پرفروش ترين پارچه تابستاني شناخته شود. اگر در روزهاي گرم نگران تعريق زياد هستيد، اين پارچه مي تواند بهترين انتخاب شما باشد.

تنوع خيره کننده

در هنگام خريد پارچه لينن سوزن دوزي با دنيايي از طرح و رنگ مواجه خواهيد شد. در توليد اين پارچه فريبنده از الياف مختلفي استفاده مي شود. در نتيجه مي توان گفت هم در طرح و هم در نوع الياف سوزن دوزي به کار رفته، تنوع بي نظيري دارد. اين تنوع مي تواند استايل شما را دگرگون کند و به شما امکان طراحي و دوخت لباس هاي خلاقانه اي را بدهد.

پارچه لينن سوزن دوزي، بادوام و مقاوم

پارچه لينن سوزن دوزي

پارچه هاي داراي الياف طبيعي معمولا دوام بالايي دارند. لينن نيز از اين قاعده مستثني نيست و شما به راحتي مي توانيد اين پارچه را به دفعات بشوييد و از کيفيت بافت آن لذت ببريد. البته پارچه لينن سوزن دوزي به دليل دارا بودن تزئينات و الياف ظريف، نياز به نگهداري بيشتري دارد. به عنوان مثال، براي مراقبت از سوزن دوزي هاي اين پارچه بهتر است آن را به صورت دستي بشوييد. اگر قصد شستشوي آن در ماشين لباسشويي را داريد، بايد لباس را پشت و رو کنيد.

لطيف و ضد حساسيت

اگر پوست حساسي داريد، لينن براي روزهاي گرم بهترين دوست شما است. اين پارچه با دارا بودن الياف طبيعي، کاملا ضد حساسيت است. در هنگام لمس اين پارچه نيز خواهيد ديد که زيردستي برجسته اما کاملا لطيف دارد. البته الياف به کار رفته در سوزن دوزي هاي اين پارچه مي تواند اندکي در ميزان لطافت آن موثر باشد.

پارچه شانتون نخي، ساده اما کاربردي

احتمالا تا به حال بارها نام پارچه شانتون نخي را شنيديد. اين پارچه يکي از محبوب ترين پارچه ها براي دوخت مانتوهاي سبک تابستاني است. بافتي شبيه به پارچه هاي کنفي و لينن دارد اما بسيار لطيف تر و نازک تر از اين پارچه ها است. در واقع به همين دليل استفاده از آن براي دوخت مانتو و شلوارهاي ساده طرفداران بسياري دارد.

اين پارچه زير دستي بسيار نرم و لطيف دارد. کيفيت پارچه شانتون نخي معمولا در گرو ميزان الياف طبيعي به کار رفته در آن است. زيرا همه مدل هاي پارچه شانتون داراي ميزاني الياف مصنوعي و پلي استر هستند. اما آنچه شانتون نخ را از ساير مدل ها متمايز مي کند، درصد بالاي الياف پنبه اي به کار رفته در آن است.

پارچه شانتون نخي

پارچه شانتون نخي کاملا ساده و تک رنگ است. اما با توجه به رنگ هاي به کار رفته در آن ممکن است شانتون دو نخ يا سه نخ نيز باشد. در حقيقت در توليد بعضي از مدل هاي اين پارچه از دو يا سه نخ با رنگ هاي مشابه استفاده مي شود. ترکيب رنگ اين نخ ها به شکل چشمگيري، به زيبايي اين پارچه مي افزايند.

بد نيست بدانيد، از اين پارچه دوست داشتني مي توانيد براي دوخت لباس هاي مختلفي استفاده کنيد. پارچه شانتون نخي براي دوخت انواع مانتو، شوميز و شلوار مناسب است. از آنجايي که مي توان به راحتي روي اين پارچه گلدوزي انجام داد، شما مي توانيد يک مانتو ساده با آن طراحي کنيد و با اضافه کردن چند گلدوزي کوچک يک مانتوي خاص داشته باشيد.

ويژگي هاي پارچه شانتون نخي

اگر به دنبال پارچه اي ساده و شيک براي دوخت مانتويي خنک و تابستاني هستيد، خريد پارچه شانتون نخ براي شما مناسب خواهد بود. آشنايي با ويژگي هاي اين پارچه پرکاربرد، مي تواند به شما کمک کند تجربه خريد بهتري داشته باشيد.

پارچه شانتون نخي، سبک و خنک

مهمترين ويژگي پارچه هاي تابستاني، وزن اندک و تنفس پذيري بالاي آنها است. پارچه شانتون نخي نيز از اين قاعده مستثني نيست و بسيار سبک و خنک است. در واقع به همين دليل به عنوان يکي از محبوب ترين پارچه ها براي دوخت مانتو تابستاني شناخته مي شود.

رنگبندي فوق العاده

اگر طرفدار استايل رسمي هستيد، به يک پارچه ساده و تک رنگ براي روزهاي گرم نياز خواهيد داشت. پارچه شانتون نخي با داشتن رنگبندي متنوع به شما اين امکان را مي دهد که بتوانيد از آن در استايل هاي مختلفي استفاده کنيد. با توجه به الياف و بافت اين پارچه، انواع پارچه شانتون چاپي نيز در بازار موجود است. اين پارچه طرحدار نيز طرفداران بسياري داشته و براي دوخت لباس هاي خنک ايده آل به نظر مي رسد.

بادوام و ماندگار

همانطور که اشاره شد، پارچه شانتون نخي حاوي درصد کمي الياف مصنوعي نيز هست. ترکيب الياف نخ و پلي استر يک پارچه باکيفيت و مقاوم مي سازد. در نتيجه شما مي توانيد يک مانتوي دوخته شده با اين پارچه را به راحتي در استايل روزمره خود استفاده نماييد و به دفعات بشوييد. بافت اين پارچه پرز نمي دهد و گلوله گلوله نمي شود. طرح و رنگ شانتون چاپي نيز بر اثر استفاده و شستشو تغيير پيدا نخواهد کرد.

چروک پذيري اندک

يکي از ويژگي هايي که پارچه شانتون نخي را به گزينه اي فوق العاده براي استفاده روزمره در روزهاي گرم تبديل کرده، مقاومت آن در برابر چين و چروک است. به همين دليل شما مي توانيد از اين پارچه براي دوخت مانتوهاي رسمي و اداري استفاده کنيد و نگران چروک شدن آن در طي روز نباشيد. البته اين پارچه به سرعت نيز اتو کشي شده و مشکلي از اين بابت نيز نخواهيد داشت.

ايستايي جذاب پارچه شانتون نخي

اين پارچه مانند ساير پارچه هاي نخي و تابستاني، ايستايي متوسطي دارد. در حقيقت ايستايي خاص و جذاب اين پارچه يکي از ديگر ويژگي هايي است که آن را به گزينه اي فوق العاده براي دوخت مانتو روزمره تبديل کرده است. ايستايي پارچه شانتون کمک مي کند بتوانيد ايرادهاي اندامي خود را بپوشانيد.

کاربردي در همه فصول

به عنوان آخرين ويژگي اجازه دهيد اشاره کنيم که اين پارچه براي تمام فصل هاي سال مناسب است. يک مانتو يا شوميز شانتون را مي توانيد به راحتي در تمام روزهاي فصل تابستان بپوشيد. در فصول سرد نيز مي توانيد با پوشيدن آن زير لباس هاي گرم، از تعريق بيش از حد جلوگيري نماييد.

پارچه وال خامه دوزي، مطابق مد روز

همانطور که از نام اين پارچه پيداست، زمينه آن از پارچه وال تهيه شده است. پارچه وال يکي از قديمي ترين و پرطرفدارين پارچه هاي نخي در سراسر جهان محسوب مي شود. در توليد اين پارچه از الياف نخ و پنبه استفاده مي شود.

در نتيجه بسيار سبک و لطيف است. سوزن دوزي هاي سطح اين پارچه معمولا با کمک ماشين هاي پيشرفته به شکل متقارن يا نامتقارني ايجاد مي شود. الياف سوزن دوزي ها نيز معمولا پلي استر و يا پنبه است. اين سوزن دوزي ها دوام بالايي دارند و به رنگ زمينه پارچه هستند. در واقع پارچه وال خامه دوزي در بيشتر موارد يک پارچه تک رنگ است که سوزن دوزي هاي برجسته روي آن، زيبايي اش را صد چندان کرده است.

پارچه وال خامه دوزي

البته سوزن دوزي هاي چند رنگ با رنگ هاي متضاد نيز روي اين پارچه انجام مي شود. به اين مدل پارچه وال خامه دوزي، خامه دوزي مولتي کالر نيز گفته مي شود. با توجه به طرح سوزن دوزي شده، حفره هايي نيز روي اين پارچه ايجاد مي شود. اين حفره ها تزئيني بوده و تنفس پذيري اين پارچه را به شکل چشمگيري افزايش مي دهد.

جذب رطوبت پارچه پارچه وال خامه دوزي نيز بسيار بالاست و شما مي توانيد از آن براي دوخت لباس هاي خانگي نيز استفاده نماييد. انواع مانتوهاي بهاره، پيراهن هاي کژوال و شوميز را نيز مي توانيد با اين پارچه زيبا و مد روز، طراحي کنيد.

ويژگي هاي پارچه وال خامه دوزي

ويژگي هاي پارچه وال خامه دوزي

اين پارچه به عنوان يکي از پارچه هاي ترند سالهاي اخير شناخته مي شود. اگر به دنبال پارچه اي مناسب براي دوخت يک مانتو بهاره شيک يا شوميز کاربردي هستيد، قيمت پارچه وال خامه دوزي مي تواند براي شما مناسب باشد. در ادامه قصد داريم به بررسي ويژگي هاي اين پارچه بپردازيم تا بتوانيد انتخاب دقيق تري داشته باشيد.

متنوع و کاربردي

پارچه وال خامه دوزي از نظر طرح و رنگ، تنوع بي نظيري دارد. در حقيقت اين پارچه بسيار ساده و همزمان بسيار شيک و ظريف است. به همين دليل مي توانيد از آن براي طراحي لباس هاي مختلف مناسب استايل نيمه رسمي و کژوال استفاده کنيد.

دوام فوق العاده

پارچه هاي نخ و پنبه معمولا تا سالها کيفيت روز اول خود را از نظر بافت و رنگ حفظ مي کنند. البته ممکن است بخشي از خامه دوزي هاي اين پارچه اندکي حساس باشد، اما با مراقبت صحيح مي توانيد از آنها نيز به خوبي محافظت کنيد. به طور کلي، پشت و رو شستن چنين لباس هايي، تاثير بسياري در افزايش عمر مفيد آنها دارد.

سبک و زيبا

معمولا پارچه هاي خامه دوزي شده اندکي سنگين هستند. اما پارچه وال خامه دوزي به دليل جنس بسيار سبک زمينه و خامه دوزي هاي بسيار ظريف، کاملا سبک است. به همين دليل شما مي توانيد از آن براي دوخت لباس هاي راحتي خانگي نيز استفاده نماييد. البته فراموش نکنيد، ممکن است به آستري از جنس وال ساده براي دوخت لباس هاي راحتي نياز داشته باشيد.

ضد حساسيت با چروک پذيري متوسط

پارچه وال خامه دوزي به حدي سبک، نرم و لطيف است که مي توانيد از آن براي دوخت لباس کودک نيز استفاده کنيد. در حقيقت اگر پوست حساسي داريد، اين پارچه بهترين گزينه براي شما محسوب مي شود. چروک پذيري پارچه وال نيز متوسط و در بعضي موارد بسيار است. اما نياز به نگراني نيست، زيرا به راحتي اتو مي شود. علاوه بر اين، اگر پس از شستشو به صورت صاف آويزان شود، نياز به اتو کشي نخواهد داشت.

منبع : آشنايي با پارچه لينن سوزن دوزي و دو پارچه تابستاني ديگر





:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 اسفند 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: